AW149
Wielozadaniowość
Śmigłowce wojskowe muszą posiadać wyposażenie umożliwiające wykonywanie najbardziej wymagających misji w najtrudniejszych środowiskach operacyjnych. AW149 to średni wielozadaniowy śmigłowiec wojskowy najnowszej generacji, który zapewnia wysoką skuteczność i zdolność przetrwania, zgodnie z wymaganiami współczesnych sił zbrojnych, łącząc zaawansowane technologie, wyposażenie i uzbrojenie z niezrównanymi parametrami bezpieczeństwa i osiągów.
Misje i funkcje
Elastyczny i skuteczny
AW149 łączy w jednej platformie osiągi, niższe koszty cyklu życia oraz zdolność do działania w dzień i w nocy w każdych warunkach atmosferycznych. Duża kabina z możliwością szybkiej rekonfiguracji może pomieścić szeroki zakres wyposażenia i systemów uzbrojenia, aby zwiększyć skuteczność operacyjną i zdolność przetrwania w przestrzeni walki.
Optymalizacja dla wielu misji
AW149 został zaprojektowany z myślą o wielu misjach, takich jak transport żołnierzy, uzupełnianie zapasów/załadunek zewnętrzny, ewakuacja medyczna i ewakuacja rannych, poszukiwania i ratownictwo (SAR) oraz poszukiwania i ratownictwo w warunkach bojowych, operacje sił specjalnych, bliskie wsparcie z powietrza / zbrojna eskorta, dowodzenie i kierowanie (C2) oraz wywiad, obserwacja i rozpoznanie (ISR).
Wyjątkowa technologia
Zaawansowana otwarta architektura systemu misji pozwala na szybką i sprawną integrację wyposażenia, awioniki, uzbrojenia i systemów obronnych, specyficznych dla danej misji oraz specyficznych dla klienta. Śmigłowiec jest przystosowany do pracy w dzień i w nocy, a jego szklany kokpit jest kompatybilny z goglami noktowizyjnymi (NVG) i nie wymaga dużego nakładu pracy.
Bezpieczeństwo i zdolność przetrwania
AW149 zapewnia niezrównane bezpieczeństwo załogi. Wysoki poziom tolerancji balistycznej, odporny na zderzenia kadłub i fotele, wytrzymałe podwozie, samouszczelniające się zbiorniki paliwa, w pełni zintegrowany zestaw pomocy defensywnych oraz dodatkowe opancerzenie przyczyniają się do jego doskonałej zdolności przetrwania w warunkach bojowych.
Maksymalna elastyczność kabiny
Przestronna i wolna kabina oraz duże przesuwne drzwi z obu jej stron umożliwiają szybki transport żołnierzy w pełnym ekwipunku i sprawne przenoszenie noszy na ziemi lub w locie, a jednocześnie pozwalają na jednoczesne prowadzenie ognia osłonowego z zamontowanych w oknie karabinów maszynowych. Z kabiny można opcjonalnie uzyskać dostęp do dużego schowka na sprzęt, w którym można przechowywać nosze i zestaw medyczny.
*W przypadku Safran Aneto-1K wszystkie parametry są wstępne i mogą ulec zmianie bez powiadomienia.
MAKS. MASA CAŁKOWITA
8 300 kg 18.298 lb
ZWIĘKSZONA MASA CAŁKOWITA*
8 600 kg 18 960 lb
*Maks. masa całkowita dla wariantu Safran Aneto-1K
SILNIKI
2 x General Electric CT7-2E1
Silniki turbowałowe z FADEC (2 000 KM każdy) i 1 x Safran e-APU
(60 kW) lub
2 x Safran Aneto-1K
Silniki turbowałowe z
FADEC (2 500 KM każdy) i
1 x Safran e-APU (60 kW)
DŁUGOŚĆ CAŁKOWITA
17,57 m 57 ft 08 in *przy obracających się wirnikach
WYSOKOŚĆ CAŁKOWITA
5,07 m 16 ft 07 in *przy obracających się wirnikach
ŚREDNICA WIRNIKA
14,60 m 47 ft 11 in
LICZBA MIEJSC
Załoga: 1-2
Pasażerowie: maks. 19
MAKS. PRĘDKOŚĆ PRZELOTOWA (ATMOSFERA WZORCOWA, MAKS. MASA CAŁKOWITA, POZIOM MORZA, MAKS. MOC CIĄGŁA)
287 km/h 155 kt*
*General Electric CT7-2E1
i Safran Aneto-1K
ZAWIS Z WPŁYWEM ZIEMI HIGE (ATMOSFERA WZORCOWA, MAKS. MASA CAŁKOWITA, MOC STARTOWA)
3 948 m (12 953 ft)*/4 572 m (15 000 ft )**
*General Electric CT7-2E1 /
**Safran Aneto-1K
ZAWIS BEZ WPŁYWU ZIEMI HOGE (ATMOSFERA WZORCOWA, MAKS. MASA CAŁKOWITA, MOC STARTOWA)
2 893 m (9 490 ft)*/ 2 789 m (9 150 ft)**
*General Electric CT7-2E1 /
**Safran Aneto-1K
MAKS. ZASIĘG (ATMOSFERA WZORCOWA, MAKS. MASA CAŁKOWITA, POZIOM MORZA)
958 km (517 Mm)*/849 km
(458 Mm)**
*General Electric CT7-2E1, bez rezerwy, ze zbiornikami paliwa pod podłogą i pomocniczymi zbiornikami poprzecznymi / **Safran Aneto-1K, bez rezerwy, ze zbiornikami paliwa pod podłogą i pomocniczymi zbiornikami poprzecznymi
MAKS. DŁUGOTRWAŁOŚĆ LOTU (ATMOSFERA WZORCOWA, MAKS. MASA CAŁKOWITA, POZIOM MORZA)
4 h 55 min* / 4 h 20 min**
*General Electric CT7-2E1, bez rezerwy, ze zbiornikami paliwa pod podłogą i pomocniczymi zbiornikami poprzecznymi / **Safran Aneto-1K, bez rezerwy, ze zbiornikami paliwa pod podłogą i pomocniczymi zbiornikami poprzecznymi