AW169
Nowy poziom wszechstronności
AW169 spełnia rosnące zapotrzebowanie na śmigłowiec nowej generacji, który łączy w sobie wiodące w swojej klasie osiągi z doskonałym zasięgiem i bezpieczeństwem. Wszechstronny AW169 zapewnia niezrównane możliwości operacyjne w najtrudniejszych warunkach. Wyposażony jest również w unikalny w swojej klasie tryb pracy pomocniczego zespołu napędowego (APU), który zapewnia gotowość do wykonywania misji z zatrzymanymi wirnikami oraz większe bezpieczeństwo na ziemi.
Misje i funkcje
Przeznaczony do ratowania życia
AW169 został zaprojektowany z myślą o potrzebach pacjentów i stanowi idealną platformę dla podstawowych i drugorzędnych misji ratujących życie oraz usług ratowniczych. Dzięki zaawansowanym technologiom i elastyczności, AW169 zapewnia szybką reakcję w nagłych wypadkach, nawet w przypadku transportu międzyszpitalnego na duże odległości lub misji ratownictwa medycznego (EMS) i poszukiwawczo-ratowniczych (SAR) na dużych wysokościach.
Zaawansowana technologia i bezpieczeństwo
AW169 zapewnia najwyższy poziom bezpieczeństwa. Spełnia wszystkie najnowsze standardy i przepisy certyfikacyjne, a przeszklony kokpit łączy awionikę najnowszej generacji z wyjątkową widocznością na zewnątrz. Maksymalizuje to świadomość sytuacyjną i minimalizuje obciążenie pilota podczas operacji w dzień i w nocy, zwiększając bezpieczeństwo operacyjne.
Wyjątkowa elastyczność kabiny
Śmigłowiec posiada największą kabinę w swojej klasie. Elastyczna konstrukcja może pomieścić dwie pary noszy, zarówno wzdłuż, jak i w poprzek kabiny, wraz z pełnym zestawem zaawansowanego sprzętu podtrzymującego życie. Szerokie drzwi przesuwne umożliwiają łatwy dostęp, a przestronna kabina zapewnia pełny dostęp do pacjenta. Duży przedział bagażowy pozwala na przechowywanie dodatkowych noszy i sprzętu.
Tam, gdzie liczy się czas
AW169 zapewnia, że lotniczy personel medyczny może być na miejscu, gdy liczy się czas, zapewniając najlepszą opiekę nad pacjentem. Tryb APU umożliwia działanie systemu kontroli środowiska, radiostacji i urządzeń medycznych, gdy wirniki są zatrzymane. Zapewnia osiągi kategorii A bez ograniczeń w szerokim zakresie warunków pracy, w tym w warunkach wysokich temperatur i dużych wysokości.
Dane techniczne
MAKS. MASA CAŁKOWIT
4 600 kg 10.141 lb
ZWIĘKSZONA MASA CAŁKOWITA
4 800 kg 10.582 lb
*dostępny jako zestaw
SILNIKI
2 x silnik turbowałowy Pratt & Whitney Canada serii PW210A
z systemem FADEC
DŁUGOŚĆ CAŁKOWITA
14,65 m 48 ft 01 in
*przy obracających się wirnikach
WYSOKOŚĆ CAŁKOWITA
4,56 m 14 ft 12 in
*przy obracających się wirnikach
ŚREDNICA WIRNIKA
12,12 m 39 ft 09 in
LICZBA MIEJSC
Załoga: 1-2
Pasażerowie: maks. 11
MAKS. PRĘDKOŚĆ PRZELOTOWA (ATMOSFERA WZORCOWA, MAKS. MASA CAŁKOWITA, POZIOM MORZA, MAKS. MOC CIĄGŁA)
268 km/h 145 KTAS
ZAWIS Z WPŁYWEM ZIEMI HIGE (ATMOSFERA WZORCOWA, MAKS. MASA CAŁKOWITA, MOC STARTOWA)
4 572 m 15 000 ft
ZAWIS BEZ WPŁYWU ZIEMI HOGE (ATMOSFERA WZORCOWA, MAKS. MASA CAŁKOWITA, MOC STARTOWA
3 870 m; > 12 700 ft
MAKS. ZASIĘG (ATMOSFERA WZORCOWA, MAKS. MASA CAŁKOWITA
748 km (404 Mm)
*@5 000 ft, bez rezerwy
MAKS. DŁUGOTRWAŁOŚĆ LOTU (ATMOSFERA WZORCOWA, MAKS. MASA CAŁKOWITA)
3 h 55 min *@5 000 ft, bez rezerwy