Zawsze w awangardzie

Projektowanie

Kiedyś głównymi atrybutami konstruktora były deska kreślarska, ołówek, oraz suwak logarytmiczny.

Dziś, cały proces projektowania jest wspomagany komputerowo. Dzięki temu paleta możliwości znacznie się zwiększyła.

Dedykowane oprogramowanie pozwala wykonywać skomplikowane operacje matematyczne na wybranym modelu 3D. 

 


Automatyka

Już w pierwszej połowie lat 80-tych obrabiarki sterowane numerycznie stanowiły 20% całego parku maszynowego.

Obecnie bazujemy na maszynach CNC oraz zaawansowanych technologicznie, zautomatyzowanych urządzeniach.

 


Obróbka galwanizacyjna

Jeden z pierwszych obszarów, który powstał w PZL-Świdnik to wydział galwanizacji, który powstał w 1954 roku.

Na początku lat 90-tych zbudowano nową linię galwanizacyjną, dedykowaną pod współpracę przemysłową z zachodnimi firmami lotniczymi. 

W 2007 roku powstała kolejna, nowoczesna linia galwanizacji,  dedykowana takim materiałom jak magnez, tytan, aluminium i stal.

 


Kompozyty

Prace nad pierwszymi kompozytami rozpoczęto w latach 60-tych ubiegłego wieku, przy budowie prototypu śmigłowca SM-4. W planach tego śmigłowca cała kabina wraz z łopatami wirnika nośnego miały być wykonane z kompozytów.

Z przyczyn niezależnych, dalszy rozwój projektu zaniechano, jednak technologia kompozytów została, stanowiąc podstawę w kolejnych projektach.

Dzisiaj w PZL-Świdnik, w oparciu o najnowszą technologię powstają kompozytowe kadłuby, belki ogonowe, łopaty wirnika nośnego oraz ogonowego dla całego koncernu Leonardo Helicopters.

 

 


Badania

Dzięki funkcjonowaniu laboratoriów od początku istnienia firmy jesteśmy w stanie zagwarantować najwyższą jakość wykonanych produktów.

Świadczą o tym certyfikaty, które są przyznawane PZL-Świdnik przez globalne firmy akredytacyjne, takie jak Nadcap.

Obecnie stosujemy wyspecjalizowane urządzenia badawcze, takie jak NUSCAN.

 


Próby wytrzymałościowe

W PZL-Świdnik od lat 60-tych rozwijane są specjalistyczne metody badawcze. Od powstania zakładu wachlarz możliwości znacznie się powiększył.

W ramach grupy Leonardo rozwijane są najnowocześniejsze możliwości badawcze. Dzięki czemu w naszej firmie realizuje się próby dla nowych produktów takich jak tiltrotor AW609, AW189, AW169 czy AW139.

 

 

 

 

 


Zawsze w Awangardzie

W okresie rozkwitu firmy w latach 80-tych PZL-Świdnik wdrożył urządzenia telemetryczne do prób w locie. Służyły one do symultanicznego pomiaru drgań występujących na śmigłowcu w trakcie trwania lotu.

Wypracowane przez lata technologie pozwoliły wdrożyć nowoczesne programy. W 2011 roku rozpoczęto prace nad pierwszym  śmigłowcem-dronem na świecie. W drugiej połowie pierwszej dekady miał miejsce pierwszy bezzałogowy lot śmigłowca.